zobacz również

Symbole graficzne - ilustrujące proces Oko w oko z programistami z KMD
Zdjęcie kciuka uniesionego w górę. Po co dzieciom socjoterapia?
Grupa dzieci leżących na trawie Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży
Osoba z notatkami Materiały z konferencji
Informacje o prelegentach Informacje o prelegentach
POWRÓT

Komunikacja – cz. 3

Ćwiczenia usprawniające komunikację interpersonalną – część trzecia

Punkty oparcia

Cele: porozumiewanie się bez słów, współpraca, zabawa.
Pomoce: karton lub tablica, coś do pisania.

Infografika

Prowadzący zajęcia, na kartonie lub tablicy zapisuje nazwy wybranych części ciała i ilość punktów im odpowiadającą (np. jeśli o podłogę oparta jest dłoń: 3 pkt, stopa: 5 pkt, plecy: 7 pkt, głowa: 1 pkt).
Dzielimy grupę na 2 lub 3 zespoły. Wymieniamy pewną liczbę, a każdy zespół musi dotknąć podłoża różnymi częściami ciała w taki sposób, aby w sumie uzyskać tyle punktów, ile wskazuje wymieniona liczba (np. aby 3 osoby uzyskały 15 pkt, każdy może opierać się o podłogę jedną stopą).

 

Kto najwyższy?

Cele: współpraca, porozumiewanie się bez słów, rozluźnienie.
Pomoce: krzesło dla każdego uczestnika.

Grupa dzieci

Krzesła ustawiamy w ciasnym kręgu, każdy staje na swoim krześle. Osoba prowadząca wskazuje na jedno krzesło, wyznaczając umowny początek kręgu.
Zadanie polega na tym, aby wszyscy uczestnicy ustawili się na krzesłach według wzrostu, od najniższego do najwyzszego. Należy przemieszczać się tylko po krzesłach, nie dotykając podłogi, nie wolno także mówić.

 

Źródło: Psychoedukacja Asertywność. Stres. Emocje. Samoocena. Komunikacja interpersonalna – Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)

Autor: Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)
Skip to content