zobacz również

Na niebieskim tle dziewczynka siedzi z głową przytuloną do kolan Ustawa o pomocy psychologicznej dla nastolatków w Trybunale Konstytucyjnym
Powrót „O”
zestaw 5 klocków drewnianych, które porządkuje czyjaś dłoń Nowe standardy
4 0s0bowa rodzina z daszkiem nad głową Poniżej dłonie w opiekuńczym geście Zmiany w systemie pieczy zastępczej
Zdjęcie przedstawiające malowanie ceramicznej filiżanki Międzypokoleniowe Włochy 3
POWRÓT

Komunikacja – cz. 3

Ćwiczenia usprawniające komunikację interpersonalną – część trzecia

Punkty oparcia

Cele: porozumiewanie się bez słów, współpraca, zabawa.
Pomoce: karton lub tablica, coś do pisania.

Infografika

Prowadzący zajęcia, na kartonie lub tablicy zapisuje nazwy wybranych części ciała i ilość punktów im odpowiadającą (np. jeśli o podłogę oparta jest dłoń: 3 pkt, stopa: 5 pkt, plecy: 7 pkt, głowa: 1 pkt).
Dzielimy grupę na 2 lub 3 zespoły. Wymieniamy pewną liczbę, a każdy zespół musi dotknąć podłoża różnymi częściami ciała w taki sposób, aby w sumie uzyskać tyle punktów, ile wskazuje wymieniona liczba (np. aby 3 osoby uzyskały 15 pkt, każdy może opierać się o podłogę jedną stopą).

 

Kto najwyższy?

Cele: współpraca, porozumiewanie się bez słów, rozluźnienie.
Pomoce: krzesło dla każdego uczestnika.

Grupa dzieci

Krzesła ustawiamy w ciasnym kręgu, każdy staje na swoim krześle. Osoba prowadząca wskazuje na jedno krzesło, wyznaczając umowny początek kręgu.
Zadanie polega na tym, aby wszyscy uczestnicy ustawili się na krzesłach według wzrostu, od najniższego do najwyzszego. Należy przemieszczać się tylko po krzesłach, nie dotykając podłogi, nie wolno także mówić.

 

Źródło: Psychoedukacja Asertywność. Stres. Emocje. Samoocena. Komunikacja interpersonalna – Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)

Autor: Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)
Przejdź do treści