zobacz również

Zdjęcie przedstawiające świnkę skarbonkę i monety Dofinansowanie do projektów – warto skorzystać!
dziecko pod parasolem Standardy Ochrony Dzieci
Stos akt. Dodatek motywacyjny dla pracowników opieki społecznej cz.2
Stos dokumentów Dodatek motywacyjny dla pracowników opieki społecznej cz.1
Grupa dzieci leżących na trawie Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży
POWRÓT

Asertywność – cz. 3

Ćwiczenia z asertywności – część trzecia

Portret grupowy

Cele: odreagowanie napięć, rozwijanie wyobraźni, zabawa.
Materiały: kartka papieru dla każdego; przybory do rysowania.

Wszyscy siadają dookoła stołu. Każdy dostaje kartkę i przybory do rysowania. Na kartce, z boku, małymi literami należy napisać swoje imię. Następnie przez minutę każdy zaczyna rysować siebie. Po tym czasie kartkę podajemy osobie siedzącej z prawej strony i znowu przez minutę rysujemy portret, ale na kartce, którą dostaliśmy.

Zabawa trwa do momentu, aż każdy dostanie swój portret.

Grupa dzieci rysuje

 

Wspólny okrzyk

Cele: rozładowanie nagromadzonych napięć, integracja.
Uczestnicy stoją w kole, chwytając się za ręce. Wszyscy kucają, przybliżając się do siebie, a następnie powoli wstają, jednocześnie mrucząc coraz głośniej. Na końcu wyskakują do góry i krzyczą razem ustalony wcześniej dźwięk.

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, aby dzieci były coraz pewniejsze i odważniejsze w swoim okrzyku.

Grupa dzieci skacze

 

Źródło: Psychoedukacja Asertywność. Stres. Emocje. Samoocena. Komunikacja interpersonalna – Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)

Autor: Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)
Skip to content