zobacz również

Konferencja z okazji Dnia Pracownika Socjalnego
Świetlice narzędziem wyrównywania szans dzieci
rowerzysta na drodze polnej Poza “Betonowe schematy”
dzieci oraz osoba dorosła z walizami przekraczają tor kolejowy Apel rzeczników w sprawie dzieci cudzoziemskich
smutne dziecko, czarno-białe zdjęcie Ogólnopolska Konferencja „Dziecko bez przemocy”
POWRÓT

Asertywność – cz. 3

Ćwiczenia z asertywności – część trzecia

Portret grupowy

Cele: odreagowanie napięć, rozwijanie wyobraźni, zabawa.
Materiały: kartka papieru dla każdego; przybory do rysowania.

Wszyscy siadają dookoła stołu. Każdy dostaje kartkę i przybory do rysowania. Na kartce, z boku, małymi literami należy napisać swoje imię. Następnie przez minutę każdy zaczyna rysować siebie. Po tym czasie kartkę podajemy osobie siedzącej z prawej strony i znowu przez minutę rysujemy portret, ale na kartce, którą dostaliśmy.

Zabawa trwa do momentu, aż każdy dostanie swój portret.

Grupa dzieci rysuje

 

Wspólny okrzyk

Cele: rozładowanie nagromadzonych napięć, integracja.
Uczestnicy stoją w kole, chwytając się za ręce. Wszyscy kucają, przybliżając się do siebie, a następnie powoli wstają, jednocześnie mrucząc coraz głośniej. Na końcu wyskakują do góry i krzyczą razem ustalony wcześniej dźwięk.

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, aby dzieci były coraz pewniejsze i odważniejsze w swoim okrzyku.

Grupa dzieci skacze

 

Źródło: Psychoedukacja Asertywność. Stres. Emocje. Samoocena. Komunikacja interpersonalna – Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)

Autor: Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)
Skip to content