zobacz również

Grafika z napisem podcast dla nastolatków Podcasty dla nastolatków
Most Miasto Korzyści
Symbole graficzne - ilustrujące proces Oko w oko z programistami z KMD
Zdjęcie kciuka uniesionego w górę. Po co dzieciom socjoterapia?
Siedzące dziecko Trudny temat przemoc rówieśnicza
POWRÓT

Podcasty dla nauczycieli

Odc. 1  Jak rozpoznać, że uczeń potrzebuje wsparcia?

Posłuchaj

Rozpoznawanie niepojących zachowań uczniów, które nie wynikają ze zmian rozwojowych. Tworzenie wsparcia, atmosfery akceptacji jest kluczowe w podejmowaniu problemów uczniów.

Odc. 2  Jak rozwijać umiejętności rozwiązywania konfliktów?

Posłuchaj

Konflikty towarzyszą nam na co dzień.  Przygotowanie do rozwiazywania konfliktów  wymaga właściwej komunikacji i tworzenia pozytywnych wzorów zachowań i postaw.

Odc. 3  Dziecko jako świadek oraz osoba doznająca przemocy

Posłuchaj

Dziecko na ogół komunikuje  specyficznymi objawami, że jest świadkiem przemocy lub podlega przemocy.  Nowe przepisy precyzują sytuacje świadka przemocy lub osoby podlegającej przemocy oraz role nauczycieli.

Odc. 4  Zachowania autodestrukcyjne pośrednie – uzależnienia i zaburzenia odżywiania

Posłuchaj

Autodestruktywność to wyrządzanie sobie krzywdy. Pośrednie zachowania autodestrukcyjne nie są intencjonalnie skierowane przeciwko sobie, ale  w wyniku podejmowania zachowań ryzykownych prowadzą do różnych konsekwencji autodestrukcyjnych.

Odc. 5  Zachowania destrukcyjne bezpośrednie – samookaleczenia i  skłonności samobójcze

Posłuchaj

Bezpośrednie zachowania autodestrukcyjne są podejmowaniem intencjonalnie zachowań skierowanych przeciwko sobie, np. samookaleczeń. Zachowaniom autodestrukcyjnym towarzyszą często myśli samobójcze.

Odc. 6 Uczeń z depresją

Posłuchaj

Depresja to nie tylko obniżenie nastroju, poczucie niskiej wartości  czy poczucie zmęczenia. Rozpoznawanie depresji pomaga zapobiec poważniejszym konsekwencjom.

Odc. 7  Uczeń lękowy – objawy w szkole i strategia wsparcia

Posłuchaj

Lęk jest stanem psychicznym, który zmniejsza efektywność  i adaptacyjność działania ucznia, powoduje często objawy psychosomatyczne. Istotne jest odróżnienie lęku od strachu.

Odc. 8 Problemy z koncentracją uwagi w szkole

Posłuchaj

Problemy z koncentracją uwagi związane są często z zaburzeniami neurorozwojowymi typu ADHD. Impulsywność, wykonywanie zadań zbyt szybko, nadpobudliwość psychoruchowa to częste objawy problemów z koncentracją uwagi.

Odc. 9 Wsparcie ucznia ze spektrum autyzmu

Posłuchaj

Spektrum autyzmu można rozpoznać obserwując deficyty komunikacji społecznej, deficyty komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz powtarzalne wzorce zachowań w ramach sztywności zachowań.

Odc. 10 Jak rozmawiać z rodzicem o jego dziecku? Jak być wsparciem systemu rodzinnego?

Posłuchaj

Problemy wieku rozwojowego wymagają rozpoznania i wprowadzenia systemu wsparcia ze strony rodziców we współpracy z nauczycielami. Warto koncentrować się na mocnych stronach dziecka.

Skip to content