zobacz również

Głowa renifera w kolorach żółtym, niebieskim i czerwonym Życzenia Świąteczne
Na scenie mężczyzna w żółtej bluzie coś czyta. W tle ekran z napisem Dzień Wychowawcy oraz rysunkami postaci małego chłopca i starszego pana oraz logotypami Miasta st. Warszawy, Centrum Wspierania Rodzin "Rodzinna Warszawa" i "Terminalu Klutury" Dzień Wychowawcy
Trze numery czasopisma O! Inspirujemy Wspieramy Motywujemy na czerwonym tle Kolejne wydanie O!
scena z pustymi czerwonymi krzesłami a nad nia ekran na którym wyświetla się slajd z nazwą konferencji Dzieciństwo bez przemocy 22. Ogólnopolska Konferencja „Dzieciństwo bez przemocy ”
Ręka dokłada klocek do zestawu już ułożonych klacków Bezpłatne porady prawne w ramach programu „Miasto Korzyści”
POWRÓT

Asertywność – cz. 3

Ćwiczenia z asertywności – część trzecia

Portret grupowy

Cele: odreagowanie napięć, rozwijanie wyobraźni, zabawa.
Materiały: kartka papieru dla każdego; przybory do rysowania.

Wszyscy siadają dookoła stołu. Każdy dostaje kartkę i przybory do rysowania. Na kartce, z boku, małymi literami należy napisać swoje imię. Następnie przez minutę każdy zaczyna rysować siebie. Po tym czasie kartkę podajemy osobie siedzącej z prawej strony i znowu przez minutę rysujemy portret, ale na kartce, którą dostaliśmy.

Zabawa trwa do momentu, aż każdy dostanie swój portret.

Grupa dzieci rysuje

 

Wspólny okrzyk

Cele: rozładowanie nagromadzonych napięć, integracja.
Uczestnicy stoją w kole, chwytając się za ręce. Wszyscy kucają, przybliżając się do siebie, a następnie powoli wstają, jednocześnie mrucząc coraz głośniej. Na końcu wyskakują do góry i krzyczą razem ustalony wcześniej dźwięk.

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, aby dzieci były coraz pewniejsze i odważniejsze w swoim okrzyku.

Grupa dzieci skacze

 

Źródło: Psychoedukacja Asertywność. Stres. Emocje. Samoocena. Komunikacja interpersonalna – Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)

Autor: Katarzyna Hipsz, Praca zbiorowa pod redakcją Ireny Sosin – Forum (Raabe)
Przejdź do treści